torsdag 4. desember 2008

Christmas party

Nu bynner det å nærme sæ jul, og det merkes. Gaten e overpynta og massevis av folk har satt opp juledekorasjonan. Æ har personglig pynta rommet mitt med adventslys (små lilla telys på et fat) og hengt opp julekalendern min. Og har æ fått et artig lite juletre av ho Kamilla som man koble til dataen og starte og lyse i forskjellige farge. Så utruli harry, men også artig. Æ kan jo fortelle litt om kordan de siste uken mine har vært. Like etter aspectreffet va det ikke spesielt mye spennanes som skjedde men uka etter va det Bushey Meads Sixth form christmas party, som va hosta av min kompis Nikhil. Det va arragert for å tjene inn penga i charity. Dagen før partye va æ invitert hjem til venninna mi Sita kor vi begge skulle farge håret og ho skulle klippe håret mitt, og deretter sove over. Og det gjorde vi, håret blei mørkt igjen og litt kortere. Dagen etter dro vi til ei som hete Sarah som skulle ha en photoshoot av alle vennan sine. Vi blei egentli mest bare sittanes inne og snakke sia det va så kaldt ute kor vi skulle ha photoshooten. Etter og ha spist litt mat gjorde vi oss alle klar for partye. Æ måtte dra litt tidligere for æ skulle hjelpe til med å ta betalt i døra. Etter æ va ferdig med å selge billetta heiv æ mæ på dansegulvet og dansa hele kvelden. Det va en sinykt artig fest og æ hadde det såå artig! På lørdagen dro æ til London og møtte ho Kamilla og kompisen hennes, Anders, i Covent Garden, en bydel i London. Vi gikk litt rundt, men bestemte oss heller for å sette oss ned å ta en matbit og endte opp på Wagamamas, en moderne fastfood-kjde av nydelig japansk mat. Æ fikk maten min servert i en stor bolle, det va ei nudlesuppa med kylling, helt nydelig. Og nesten hele måltidet blei spis med spisepinna! Det va en veldig hyggelig lørdan lamme ho Kamilla, og seinere følte dem mæ til euston kor æ tok toget til Bushey. I går hadde vi forresten et lite stunt i art-class kor vi alle malte et bilde i lag og hengte det opp på G-block (matte-bygninga), nåkka som e helt ulovlig. Vi hadde nemlig ingen lærer og tenkte vi bare skulle ha det litt artig.

Den her uka har æ vært litt småsyk, og i dag bestemte æ mæ for å holde mæ hjemme fra skolen. Så æ har tilbringt dagen inne på rommet mitt og sett på blåfjell! Må jo få litt julefølelse sia æ verken har snø eller mørketid. Men kaldt e det her. Nesten 0 grader om dagan, og dampcold som dem kalle det, mye verre kulde enn det vi har i Tromsø.

Ellers har æ plana til helga om å dra ut lamme mitt jentegjeng og bare kose mæ. Merke æ savne tradisjonan vi har i Norge, så prøve for all del å fylle dagan med aktiviteta som får mæ til å tenke på nåkka anna. Alle som ønske å sende mæ nåkka norske juleting e absolutt aloud to do that! Adressen min e fortsatt: 70 bushey hall road, bushey, Herts, WD23 2EQ, England.

Håpe alle kose sæ hjemme i Tromsø, dåkker e vel savna her i England!

xx
Henriette




















































Ingen kommentarer: