tirsdag 9. september 2008

Første skoledag

Hola alle sammen!
Da har jeg offisielt begynt på Bushey Meads i Sixth form. Første skoledag var i går (mandag) og det var utrolig spennende. Jeg gikk sammen med to andre norske jenter som bor like i nærheten og som også går på samme skole som meg. Vi var på skolen 08.40, altså da alle elevene må være på skolen, og inne i common room. Etter å ha fått tildelt timeplaner og dagbøker (leksedagbøker + kart av skolen osv..) hadde vi free period og satt inne i common room sammen med alle de andre elevene. Vi fikk fort kontakt med endel folk, mange kom bort til oss og snakket med oss. Det er utolig hvor lite folk i england egentlig vet om Norge. De var veldig imponert over mørketid, midnattsol og nordlyset, noe de aldri hadde hørt om før. Min første time var PE (physical education). Ikke ulikt gym, men mer teoretisk. Jeg fikk meg straks en kompis i min PE klasse som heter Aaron Bradshaw. Etter lunsj, som jeg tilbringte sammen med aaron, hadde vi Art. Det var veldig spennende, akkurat den type fag som passer for meg. Vi testet ut ulike tegnemetoder. Så var dagen min over, og jeg kunne gå hjem.. I dag, tirsdag, hadde jeg en mer innholdsrik dag, altså flere timer. Første time var free period, deretter Tutorial, som er et slags skolefag som alle elevene må delta i. Du velger ut noe du vil hjelpe til med på skolen, og bruker noen av fritimene til nettopp dette. I tutorial snakker man mest om karriere og hva man ønsker å gjøre videre i livet. Deretter hadde jeg Maths, ganske enkelt. Etter en kort pause på 25min hadde jeg Psychology, noe jeg synes var virkelig spennende. Etter lunsj hadde jeg også Psychology, og deretter dro jeg hjem. Puh, mye har skjedd disse to dagene. Er litt sliten av å snakke engelsk heele tiden, men det går egentli veldig bra med engelsken. Har møtt så utrolig mange hyggelige folk, og to av de som går på skolen min spiller faktisk fotball (!), noe som er unormalt for jenter her i england.

Jepp, det var det. Kommer med flere oppdateringer om en liten stund :D

Blogges, muss fra jetto

1 kommentar:

Kamilla Michalsen sa...

E han Aaron lillebrorn til ho Carrie? :D